Tájékoztató Ügyfélkapu megszűnéséről
Ügyfélkapun történő bejelentkezés 2025. január 16-tól megszűnik. Marad helyette a kétfaktoros, biztonságosabb belépést nyújtó Ügyfélkapu+ (kódbeírós Ügyfélkapu+), vagy a Digitális Állampolgárság Program (QR-kód-leolvasós DÁP) alkalmazása.
Ügyfélkapu+
Aki még nem szeretne a DÁP rendszerébe regisztrálni, annak lényeges, hogy váltson az Ügyfélkapu+ felületére, mert így éri majd el azokat az online ügyintézési lehetőségeket, amit korábban a hagyományos ügyfélkapus bejelentkezéssel bonyolított. Akik nem regisztrálnak át 2025.01.16-ig, elveszítik hozzáférésüket az elektronikus ügyintézéshez. Továbbiakat itt olvashatnak róla: https://kau.gov.hu/dap/sugo/ugyfelkapu-plusz
Digitális Állampolgárság Program (DÁP)
A www.dap.gov.hu és https://kau.gov.hu/dap/sugo/dap-mobilalkalmazas oldalon megtalálható minden naprakész információ a DÁP Programról. A DÁP applikáció letöltése után azonosítás céljából a - 14 évnél idősebbek esetén - kormányablakba az alábbiakat kell vinni:
- Érvényes személyazonosító okmány (személyi igazolvány, jogosítvány vagy útlevél).
- Megfelelő okostelefon (iOS 16 vagy újabb, iPadOS 16 vagy újabb, vagy Android 10 vagy újabb operációs rendszerrel, képernyőzárral). Feltört készülékeken nem használható az alkalmazás.
- Magyar mobilszám (mobil internet kapcsolattal).
Akinek 2021. június 23. után kiállított eSzemélyi igazolványa van – amit korábban aktivált és tudja a PIN-kódját –, nem szükséges a kormányablakos regisztrációt intéznie, mert online is azonosíthatja magát a mobilalkalmazásban. Ha minden sikeres, akkor értesítést küldenek majd a telefonjára, amint elkezdheti használni az appot. A DÁP applikáció olyan funkciókat tartalmaz, mint például a digitális erkölcsi bizonyítvány igénylése, amely teljesen ingyenes és egy gombnyomással elérhető. Az applikáció azt is lehetővé teszi, hogy rendőri igazoltatáskor személyazonosságunkat QR-kód segítségével igazoljuk, így nincs szükség személyi igazolvány felmutatására. Az alkalmazásban egy helyen elérheti, valamint egyszerűen továbbíthatja a személyes és gépjárműadatait, például, ha a munkahelyen kérik - így nincs szükség az igazolványok keresgélésére, befotózására. A jövőben egyre több funkcióval bővül majd az alkalmazás!
DÁP használata könyvelői és vállalati szinten
A programnak különösen nagy jelentősége van a könyvelők, vállalkozások és egyéb pénzügyi szolgáltatók számára, akik rendszeresen használják az elektronikus ügyintézési rendszereket. A könyvelőknek és a vállalkozásoknak fel kell készülniük arra, hogy 2025-től valóban kötelezővé válik a kétfaktoros azonosítás használata az elektronikus ügyintézési rendszerekbe történő belépéshez, beleértve az eBev portált, a Cégkaput, és más kormányzati rendszereket, mint például az ÁNYK. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi belépési mód megszűnik, és csak azok férhetnek hozzá ezekhez a rendszerekhez, akik használják az Ügyfélkapu+ szolgáltatást vagy a DÁP applikációt. A cégeknél dolgozó könyvelők, akik eddig egyszerű login-jelszó páros használatával fértek hozzá az adatokhoz, mostantól kétfaktoros azonosítást igényelnek majd, ami több adminisztrációt és megfelelő technikai felkészültséget igényel.
S E G É D L E T A Z Ü G Y F É L K A P U + - R A V Á L T Á S H O Z
Az Ügyfélkapu+ az Ügyfélkapu még biztonságosabb, kétfaktoros azonosítással működő verziója. A szolgáltatás használatához rendelkeznie kell Ügyfélkapu regisztrációval, okostelefonnal vagy tablettel és egy hitelesítő alkalmazással.
Hitelesítő alkalmazás
Az Ügyfélkapu+ igénylése előtt töltse le Android eszközére a Google Authenticatort vagy a Microsoft Authenticatort, iOS eszközére a Microsoft Authenticatort. Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.
Ügyfélkapu+ igénylése
- Nyissa meg az Ügyfélkaput, és jelentkezzen
- Kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez.
- A képernyőn megjelenik egy QR-kód. Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és olvassa be a QR-kódot.
- Adja meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
- Kattintson a Tovább gombra, majd a Mentés
- Mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattintson a Befejezés gombra (A törlőkód az Ügyfélkapu+ lemondásánál fog kelleni.)
Fontos, hogy az igénylés után már csak Ügyfélkapu+-szal tud bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban!
Bejelentkezés
- Nyissa meg az Ügyfélkaput, és kattintson a Bejelentkezésre.
- Kattintson az Ügyfélkapu+
- Adja meg a felhasználónevét és a jelszavát.
- Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és adja meg az alkalmazás által generált kódot.
Gyakran ismételt kérdések
Elvesztettem a telefont, amin a hitelesítő alkalmazás van. Mit tegyek?
Telefon nélkül nem fogja tudni használni az Ügyfélkapu+-t. Meg kell szüntetnie a szolgáltatást, hogy újra Ügyfélkapuval jelentkezhessen be.
A szolgáltatás megszüntetéséhez az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódra lesz szükség.
- Nyissa meg az Ügyfélkaput.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése.
- Adja meg a felhasználónevét, a jelszavát és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése
Ha nem tudja a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhet új kódot.
Véletlenül töröltem a hitelesítő alkalmazást. Mit tegyek?
- Nyissa meg az Ügyfélkaput.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése.
- Adja meg a felhasználónevét, a jelszavát és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése.
Ha nem tudja a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhet új kódot.
Nincs okostelefonom vagy tabletem. Így is használhatom az Ügyfélkapu+-t?
Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja. Ezt csak abban az esetben ajánljuk, ha más nem fér hozzá az Ön által használt számítógéphez.
- Utolsó frissítés: .